הדרכות והכשרות
הדרכה קבוצתית בגישה אנליטית היא מפגש טרנספרסונלי רב עוצמה שמתרחש בין משתתפים בהדרכה כאשר המרחב הדרכתי כולו הופך להיות למדריך עבור כל אחד/ת ממשתתפיה.
הכשרות בתחום הנחית קבוצות בארגונים
הכשרה בהנחיית קבוצות ברוח של אנליזה קבוצתית מאפשרים להרחיב את הראיה המקצועית על המתרחש בארגון וצוותים השונים, לחקור את הדינמיקה של סמכות ומנהיגות בהקשר של תרבות ארגונית מסוימת ובקונטקסט של מציאות משתנה לצד הלמידה והכרה של תהליכים קבוצתיים גלויים וסמויים המתרחשים בארגון. התבוננות על תפקידים פורמלים וא -פורמליים בצוות מעניקה יכולת טובה יותר להוביל את הארגון להתפתחות וצמיחה תוך כדי הכרה של תרומות יחודיות של כל אחד מעובדיו . אופן הלמידה בהכשרות מאפשר להתנסות בתהליכים דינמיים בתוך הצוות וללמוד מתוך התנסות באמצעות השתתפות, ניתוח והמשגה תאורטית.
-
לא מודע הארגוני /צוותי –פיתוח ראיה של תהליכים ברמה קבוצתית וארגונית ולאו דווקא אישית ואינדיווידואלית תוך כדי הבנה של כוחות ותהליכים מודעים ולא מודעים המשפיעים על הארגון ומנגונוני הגנה היחודיים שהארגון מפתח כדי לתקוף או לעכב את ביצוע המשימות .
-
סטינג ואדמיניסטרציה דינמית- בהכשרה זו ניתן יהיה ללמוד על מבנים , שינויים והחלטות השונות בארגון ועל השפעותיהם הדימניות על תפקודם של הצוותים בתוכו.
-
תפקידים פסיכולוגים בקבוצה/ צוות - במהלך ההכשרה נוכל לחקור מרכיבים מודעים ולא מודעים של התפקידים הפורמליים והלא-פורמליים שאנו ממלאים ובמקביל להתנסות בתפקידים מוכרים ולא מוכרים במהלך עבודה בסדנא לאורך מפגשים רצופים. נפתח חשיבה על תפקידים השונים גם באמצעות עבודה תוך וביין אישית בסדנה כמו גם באמצעות הכלי של Role Analysis
-
שעיר לעזאזל בקבוצה/צוות , הכשרה תעניק הבנה עמוקה של התופעה בארגון/צוות כשלם ודרכי התמודדות איתה
-
התנגדויות, מרד ואנטי גרופ בקבוצה- במהלך ההכשרה נלמד על סוגים השונים של התנגדויות וסיבות ליווצרות של אנטי גרופ ומרד בתוך הצוותים. נחקור את התהליכי העבודה עם תופעות אלה ונקבל כלים פרקטים להתמודדות עם התופעה.
באמצעות תהליכים מקבילים בקבוצה , הזדהויות השונות בין המשתתפים למקרה המוצג בהדרכה , תגובות רזוננס ודינמיקה קבוצתית כולה ניתן להגיע לרבדים עמוקים ולא מודעים של התהליך הטיפולי שמובא להדרכה.
יתרה מכך, עבודה אנליטית זו מאפשרת לבנות בהדרגה את שפת הבנה ושפת ההתערבות של תהליכים דינמיים המתרחשים הן בטיפול בקבוצות וצוותים והן בטיפול ביחידים.
להדרכה מגיע לא רק "המקרה" אותו מביא מודרך בקבוצת , אלא אדם עצמו עם זווית יחודית שלו, ניסיון חיים ותפיסותיו.
לפי כך, הדרכה אנליטית
קבוצתית מאפשרת מרחב לחשיבה רפלקטיבית, הכולל גם תמיכה רגשית, הבנה פסיכולוגית, שיתוף בניסיון אישי ומקצועי של המשתתפים.
עבודה זו מסיעת להגיע לקרבה ובניית אמון ובטחון רב בעבודה עדינה בה אנחנו מביאים את עצמינו ואת פגיעותינו להתייעצות וחקירה משותפת.
לא פחות מכך, הדרכה משמשת לעיבוד תהליכי הטיפול של המודרך/ת והבנה עצמית טובה יותר.
בהדרכה מעבד המודרך את חוויותיו כמטפל באמצעות הדיון בקבוצה על התמודדויותיו עם אתגרים בטיפולים .
אווירת ההדרכה, איכות הקשר שנוצר בה בעקבות תרומותיהם האישיות של משתתפיה ומאפייניו של הקשר הנוצר בקבוצה , הם שנותנים משמעות מיוחדת לאופן שבו מספר/ת המטפל/ת את נרטיב הטיפול שהוא או היא מעורבים בו.